måndag 2 december 2013

Alldeles för mycket tänk

I bland är jag väldigt tacksam för att jag har ett jobb jag kan gräva ner mig i, ett gym jag kan gå till och annat smått jag kan pyssla med så jag får tankarna på annat håll. Alltför många gånger som jag ofrivilligt bryr mig om saker jag egentligen borde hålla på avstånd från gör att jag sakta men säkert slinker ner till ett dystrare ställe. Det händer varje år vid den här tiden, då allt känns så påtagligt. Jag saknar familjen mer än vanligt, vännerna hemmavid som ger mig så mycket när det finns tid för det och saknaden efter en annan livsstil. Jag vet med mig att känslan kommer återkomma varje år till den dagen jag känner mig helt tillfreds med mitt liv och mina val. Jag har en stor önskan om att kunna få dela mig och fortsätta med det livet jag lever nu och samtidigt kunna göra det jag drömmer om. 

Men drömmen kommer aldrig försvinna och livet fortsätter, så nu får jag hellre börja planera vilka inköp jag ska göra till lägenheten. Det viktigaste är definitivt bra högtalare så jag kan sjunga gällt och jävligt medan musiken överröstar mig. Därefter skulle jag gärna vilja ha en soffa, soffbord, matbord, en smart-tv, byrå, mattor, tavlor, blommer etc etc etc. Det är en lång lista och just nu är det ganska bittert att nästan alla mina möbler blev vattenskadade för några år sen. Tur för mig så gillar jag att bränna pengar.. 

Ja jösses, höll på att glömma! Var på Håkan i fredags och DAMN vilken show han bjöd på! Jag var helt salig efteråt så i dag har jag köpt biljetter till konserten i Karlstad 28 december, SOM jag längtar!

Inga kommentarer: