onsdag 25 juli 2012

Utmattad.

Som alltid vaknade jag en halvtimme efter att klockan slutat snooza och jag kasta täcket för att göra min höjdhoppsliknande rörelse för att ta mig ur sängen. Kommer till jobbet där mailen ramlade in och frågorna haglade. En sjukskrivning inkom. Den enda förutom mig på jobbet som kan behärska en arbetsuppgift under semestertider. Med käkarna hårt hopbitna försökte jag lösa problemen som skulle lösas (här får man använda sina matematiska kunskaper alltså, och som känt är jag ingen höjdare på det) medan var och varannan person knackade mig på axeln för att få hjälp. Just idag, onsdagen som jag trodde var en torsdag, kunde jag inte ge långa och utförliga svar som jag vanligtvis gör. Till min förvåning är det just det som många förväntar, att man tar beslut åt andra. Reaktionerna var överraskande men jag vände mig tillbaka till skärmen och svor över att jag stressade. Satte på lite reggae och bachata för att lugna nerverna. Hann inte till träningen och fick jobba över 2,5 timme. Vändningen på dagen kom när min släkting hörde av sig och ville ta en promenad. I strålande solsken gick vi runt en av Oslos finaste parker. Det var varmt, det var härligt. Och återigen blev det en bra dag. 

Inga kommentarer: