måndag 16 juli 2012

Tillfälligt sinnesförvirrad.

Igår bestämde jag mig för att inte äta mer skräpmat eller godis på åtminstone en månad. Idag när jag kom hem från jobbet var jag så sjukt hungrig och behövde gå till affären, vilket de flesta vet ofta leder till att man köper något man inte borde göra. Jag försökte stå emot så mycket som möjligt, men på något magiskt sätt kom en chokladkaka ner i korgen. Jag betalade, packade ner allt i påsen och gick hem. Smånöjd men ändå lite sur på mig själv att jag köpte chokladen tänkte jag: "jaja, nu har jag köpt den, då kan jag lika gärna ta en ruta". Och jag börjar leta efter den. Den är borta. Va?! Jag är helt övertygad om att jag la ner den i påsen, och letade på alla underliga ställen i lägenheten där jag eventuellt kunde ha lagt den. Snopet fick jag erkänna mig besegrad av mitt undermedvetna. Jag har fortfarande inte hittat chokladen. Förmodligen la jag inte ner den i påsen, eller så har jag lagt den på ett ställe som jag inte kan minnas. 


Så här sitter jag, något nyttigare än vad skulle varit om jag fått med mig chokladen. Får bara tacka mitt undermedvetna för insatsen idag!

Inga kommentarer: