fredag 20 juli 2012

Att komma till insikt.

Idag blev det torsdagsvin med kombon och det innebär alltid massa diskussioner om diverse saker. Även om jag många gånger kanske klagat och drömmer om en egen lägenhet så är det inget som toppar en kväll med goda skratt. Förmodligen hade jag varit mörkrädd. Sovit med en lampa tänd. När man bott ihop så länge slutar det gärna med att man antingen kan avsluta varandras meningar alternativt att ha vissa uttryck som används mer än ofta. Det hände idag; efter jag berättat en liten anekdot så öppnade båda munnen och sa samstämt "så det var du?!" varpå vi båda tystnade och kombon sa "är det dags att vi gör slut kanske?". Det ÄR skönt att ha någon sittandes i soffan bredvid sig, även om man inte säger ett ord på hela kvällen. Så idag sätter jag frågetecknet vid: Varför gnäller jag över att bo med någon?

Citerar härmed också en av mitt fantastiska jobbs värderingar, Gemenskap och entusiasm. Love it!!

Dags för fröken salongsberusad att säga god natt!

Inga kommentarer: