lördag 18 juni 2011

klageri

att sitta hemma en lördagskväll är bland det värsta och bästa jag vet. värst eftersom man måste planlägga vad man ska göra. se på film? läsa en bok? vad ska ätas? men eftersom man har lite framförhållning i dessa dagar så vet jag att utan alkohol, ingen torr mun & huvudvärk när jag vaknar dagen därpå, och det blir heller inga problem att ta sig ut att göra något. men rastlösheten smyger sig gärna inpå. ligger och irriterar hela kvällen tills man släcker lampan och ska sova.

hade ju gärna druckit ett par glas, men eftersom jag har fått strikta order på vad jag bör samt inte bör äta och dricka av pt:n (som jag betalar ohyggligt mycket pengar till) så får jag väl helt enkelt följa de enkla råden jag fått och hålla mig undan det som inte gynnar min träning eller kropp. börjar fundera på om det verkligen var bra att ingå i ett avtal under sommaren. men å andra sidan, då är jag ju klar för den kommande semester senare i år. jaja, nack- och fördelar finns ju med allt.

shit, detta måste ju vara dagens i-landsproblem deluxe.

Inga kommentarer: