tisdag 11 januari 2011

karma

på nyårsafton, när jag och emma ramlade hemåt runt halv sju-snåret på morgonen så möttes vi av en storbölande kvinna när vi sneddade in på gatan. jag stannade till och frågade vad som hänt, och det visade sej att personen ifråga hade tappat bort nycklar och visakort och därför blivit utkastad från taxin när hon var på väg hem. hennes roomie svarade inte och de jat gjorde inte heller hennes andra vänner. emma och jag tittade på varandra, nickade lite, så tog hon kvinnans väska och jag henne under armen. vi spatserade dom få meterna hem till lägenheten medan kvinnan försäkrade att vi inte behövde göra detta, men vad hade vi för val? lämna en ensam kvinna ute i minusgrader på självaste nyåret? nej, hon fick följa med oss upp och så bjöd vi på cola och chips tills hon lugnade ner sej och slutade gråta, sen somnade hon nöjt på soffan.
detta tror jag redan är årets godaste gärning, helt klart.

jag har sprungit runt i affärer för att hitta en "gelésadel", alltså en sådan man trär över en cykelsadel för mer komfort. min rumpa, eller snarare svanskotan är inte helt sej själv efter ett spinningpass och jag har helt enkelt haft svårt att sätta mej ner normalt eller sitta långa stunder efter att jag började träna spinning. men förgäves, har inte hittat det någonstans. när jag kom till gymmet idag för att, återigen, spinna så ser jag en sån sadel ligga på golvet men jag tänkte inte över det så mycket. däremot, när jag kom tillbaka från passet och den fortfarande låg kvar då började jag fundera på om jag verkligen skulle vara en ärlig person eller om jag helt enkelt skulle skona min rumpa fortsättningsvis. min kära väninna mumlade "ta den då!!" och jag tog den. men i ett helt annat syfte än vad hon trodde.. jag tog den upp till receptionen och visade min fina medmänskliga sida genom att säga; "jag hittade denna nere i omklädningsrummet, den har legat där i minst 1,5 timme.. så, om någon frågar efter den menar jag.."

så nu måste jag ju bara ha en helt otrolig karma för resten av året? eller hur?!

Inga kommentarer: