tisdag 14 september 2010

en månad senare..

nästan en månad har gått och jag får aldrig någon tid (eller ork) till att uppdatera..

jag har det, som oftast, bra iallafall. still going strong in oslo. fått mej en ny tjänst på vår quality assurance avdelning, så nu blir det inget mer kundkontakt mer än när jag ska kräva returer av varor. känns otroligt bra, vet inte om jag hade pallat så mycket mer som "vanlig" kundtjänstmedarbetare trots de andra uppgifterna jag hade. så första oktober börjar jag med de nya arbetsuppgifterna, fint som snus!

annars har det flutit på bra, kommit igång med den där spanskakursen jag tjatat om i år och fått tag på ett handbollslag som jag ska bara träna och spela med. känner att jag börjar på att få ett "riktigt" liv här nu och det känns, tro det eller ej, väldigt bra!

kom hem idag från 12 dagars semester och det satt fint! åkte först till bella i faro/monte gordo och avnjöt beachen i en och en halv dag för att sedan ta bussen upp till lissabon och utforska den staden (snarare utelivet, och det fick godkänt!) sen tog jag min väska och flög över till funkis där jag träffade marcus, thilde och amelie, plus de gamla rävarna som fortsatt är kvar på jobbet. fantastiskt kul att träffa dom igen. det blev en snabb visit på jobbet, ötur, möhippa, bröllop, fest, bbq i bergen och så hann jag slappna av någon timme då och då. tyvärr pallade inte min mage med trycket (höhö) så jag fick tugga tabletter och hålla mej undan den mesta alkoholen i tre dagar.

bröllopet var helt underbart! så lyckliga, så vackra på en havsklippa i camara de lobos avgav lina och johan sina löften till varandra medan jag torkade tårar och svett. middagen/festen var sedan i en borg, och det var otroligt vackert där också. en fin dag tillsammans med fina människor. önskar dom all lycka!

i övrigt, när jag fick tid till att tänka, så insåg jag att det året och månaderna jag bodde på madeira var en upplevelse som jag aldrig lär glömma och så kul vi hade tillsammans kan man aldrig riktigt förklara i ord. vad jag dock upptäckte denna gången när jag besökte ön, det var att jag är klar. klar med madeira. vill kanske egentligen inte dit igen, inte på ett långt tag. ön må vara vacker men de flesta som bor där är inga trevliga människor, och allt går bara på rutin. nej. fint att äntligen få avsluta det kapitlet och veta att jag aldrig mer behöver fundera på att eventuellt åka dit och jobba igen. det finns inte en chans på jorden. men.. nu pratar jag endast om madeira, utomlands och jobba det är något som jag kommer göra. inte nu, men senare.

hade också en upplevelse med en person här för några veckor sedan. och återigen blir jag förvånad och förbannad över hur trångsynta och enkelriktade vissa människor är. och vad lätt det är att skylla ifrån sej allt... till råga på det, ber man om ursäkt, då fortsätter personen att pumpa ut bara för att man ska må dåligt. jag mår inte dåligt, shit happens, och nu tycker jag bara att denna personen är något av det löjligaste jag stött på. bort med dej, in med någon ny!

1 kommentar:

MADELEINE sa...

later som du hade en fab semester pa lilla on :)