torsdag 17 juni 2010

torsdagstänk

det blev en krogrunda på bogstadveien igår, helt spontant och efter att jag blivit medtvingad i första hand. inte ofta man kostar på sej en sådan eftersom ölen kostar en halv förmögenhet här (vad hände med Madeira-priserna?).

ligger på bakgården och slappar i solen idag, vilket jag inte är ensam om.. Vilken hysteri det egentligen blir när solen & sommaren kommer fram. kläderna slits av och det pressas i solen. det jag inte riktigt förstår är hur de flesta redan är så solbrända (solarier finns, i know) men det är inte fair! jag önskar också jag hade bruna ben men det kan jag ju se mej i himlen efter, inte ens en månad i Colombia färgade dom. Eller jo, det är en återkommande nyans min kropp antar - röd.

satt på bussen till jobbet häromdagen och så hoppade en skolklass på, dom kan ha varit i 11-12 års åldern och ALLA satt och lekte med sina mobiler. minns inte när jag fick min första mobil men det är ju sinnes! kikade lite på dom och tänkte "jaja, mobiler är väl ok, men hade nån haft en iphone hade jag definitivt reagerat". fem sekunder senare plockar den lilla damen som satt sej bredvid mej upp en iphone.. och så tappade jag tron på att barn är barn som leker med leksaker, klättrar i träd och har fiskdamm på kalasen. nu handlar det om snygga kläder, dyra tekniska prylar och (i tjejers fall) vara så smala som möjligt.
och det mina vänner, det är därför jag inte vill att mina framtida barn ska växa upp här.

2 kommentarer:

Matilda sa...

iNTE JAG HÄLLER! Min unge ska få leka med kottar, PUNKT!

Fia sa...

haha,låter fantastiskt!