tisdag 23 mars 2010

messy.

man ska glädjas åt det man har. och jag är glad över att ha en fin familj, fina vänner, ett tak över huvudet (ja, och den snygg lägenhet är det med!), ett schysst jobb, drömmar & lite mansfolk. självklart hade det varit käckt att gå ner ett par, åtta kilo men vad spelar det för roll, egentligen? sen jag kom till oslo har mina dörrar öppnats kan man väl säga, år 2008 fattade jag tycke för mörkare män och här finns det en del av dom. har gått på ett par nitar, inte tagit det så seriöst och gått vidare. i lördags fick jag dock en ordentligen knäpp på näsan...

.. fick celebert besök från skåne i torsdags, nämligen emelie färm, vi tog ett par glas rött hemma hos mej innan vi mötte upp hennes kompis och gick till en bar/restaurang/något sånt. emelies kompis har också ett tycke för dom mörkare och hade med sej sitt tycke dit. jag i min tur träffade han som jag i mer än ett halvår träffat, även om det finns många anledningar till att sluta upp med det.. hade en trevlig kväll med allihopa och vi bestämde att vi tjejer skulle ses på lördagen med...

.. på lördagen sågs vi, och vi tog oss ut. jag är på mitt bästa humör, ni vet, när man dansar tills svetten yr och leendet går från öra till öra. får syn på något fint, och ser att denna man närmar sej. nit. detta var en kille jag dejtade lite i slutet på 2009 men som jag äntligen lyckats få lite distans ifrån. han höll oss i närheten av oss hela kvällen och jag blev märkbart irriterad till slut, så jag frågade emelies kompis varför han hängde med oss. svaret löd: "men han är ju min pojkväns kusin!". golvet hade lika gärna kunnat öppna sej under mej, jag kände mej som den värsta bruden någonsin. även fast det finns karlar som gör detta dagligen. men jag har ett samvete. och jag kände plötsligt att nu får det räcka. inget mer dejtande med någon. har alltid tyckt att det varit så många här, men har nu kommit till insikt med att dom förmodligen är släkt, vänner eller .. "släkt" (my cousin-brother..).

om nu han fått reda på vad som hände på torsdagen och mår dåligt över det så mår jag minst lika dåligt över att jag lät mej luras i torsdags av denna sju-månaders-dejten, för nu gör han som jag gjorde mot den andra. what comes around goes around, det är väl det dom säger?

Inga kommentarer: