söndag 7 mars 2010

back to reality.

jaha. då var ytterligare en resa avklarad.. kanske dumt att välja just februari när det faktiskt är den kortaste månaden, men jag hann med massa och hade det helt fantastiskt. även om kulturen, landskapen och colombianerna är det man reser för så är även de backpackers man träffar på minst lika intressanta. visst, vissa är kanske som mej, tar ett par månader här och där. men andra har varit ute i flera år och dom vet fortfarande inte när dom ska åka hemåt igen. men alla är ju ute av mer eller mindre samma syfte och jag hörde inte en enda utav dom vi träffade som egentligen ville åka hem. jag förstår dom, jag satt med en klump i halsen nästan hela sista dagen.

resan hem var inte att leka med. den var hemsk. av alla de resor jag gjort så var detta lätt den värsta. jag flög först från cartagena till bogotá, landade i bogotá runt elva på förmiddagen. sen fick jag sitta och vänta till fyra då jag kunde checka in. vi skulle ha lyft vid sex men kom nog iväg vid sju. vid denna tidpunkt var jag så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna, och jag lutade mej glatt tillbaka i flygstolen och blundade...för att jag plötsligt känna hur sätet får sej små smällar hela tiden. jovisst, självklart har ju en söt liten unge med mor satt sej bakom mej och denna lilla kille slog och sparkade i sätet oavbrutet. till slut fick jag nog och slet tag i en flygvärdinna och frågade med den lenaste röst om det fanns något annat säte. nej, såklart fanns det inte det. nu var jag så trött att jag önskade jag var liten igen så jag kunde börja gråta, men nej, det var bara att bita ihop. till slut somnade lillkillen, men då hade min trötthet övergått till övertrötthet så jag satt och kollade på nån dåligt fame-film till mitt i natten. sov kanske två-tre timmar på den tio-timmars flygresan, och väl framme i madrid så fick vi ytterligare en försening vilket resulterade i att jag kom en timme senare till london och hann inte med flygbussen till stansted och fick istället ta taxi och pröjsa hundrafemtio pund. men jag kom åtminstone hem, efter mycket om och men.

bor ju i en ny lägenhet nu med två bruttor från krhamn och jag stormtrivs. lägenheten är helt kanon och jag diggar mitt rum. jag kan röra mej i det! jäää. gjorde dock missen när jag handlade på ikea. jag plockade fel bokhylla, vilket jag inte upptäckte förrrän jag fick den hemkörd. aningens pinsamt eftersom det är såna samtal jag får ta hand om varje dag.. jag borde veta bättre, eller hur? nåväl, fint blev det oavsett. har varit en hård helg med en jäkla massa vin så nu ska jag få mej några timmas beautysleep så jag orkar med kaoset på jobbet imorn.

so long amigos!

2 kommentarer:

mady sa...

verkar som du haft det töpp darling. saknar dej så det gör ont i hela kroppen.

mady sa...

verkar som du haft det töpp darling. saknar dej så det gör ont i hela kroppen.