måndag 16 juni 2008

chucha!

vad är det egentligen för fel på mej och mina fötter? visserligen är dom vana vid att gå i flip-flop & sandaler, vilket jag gjort i två månader nu, men är det verkligen nödvändigt att jag ska få skoskav vareviga gång jag stoppar fötterna i ett par vanliga skor?

jag & maria vandrade ner mot staden tidigare idag, detta kanske är en promenad på högst 15 minuter. under dessa minuter hann jag grimasera minst 50 ggr av smärta eftersom jag hade mer eller mindre öppna sår både bak, fram & på sidan av fötterna. det resluterade till slut i att jag fick springa omkring barfota så långt jag förmådde tills vi nådde den heliga kungsgatan i krillehöla. linkade in på intersport & köpte ett par svindyra flip-flop (allt är dyrt nu eftersom jag jämför med panama) och blev gladare i hågen när jag placerade mina fötter uppepå dessa istället. efter 30 minuter omkringspring i dessa, vad händer? jo, självklart så har jag nu istället fått skoskav mellan tårna. jag ger upp. foppatofflorna är numera mina bästa vänner. vad väljer man - fult eller bekvämt? enkelt val.

jag vill:
¤ klippa mej
¤ slinga håret (enligt min vän ser jag gulhårig ut?!)
¤ ha ett jobb
¤ shoppa mej lycklig
¤ vara någon annanstans
¤ krama på min afrokrullskille
¤ träffa maddu & maria
¤ tala flytande spanska

tur att lakrits finns iaf!

3 kommentarer:

Anonym sa...

du det är samma sak för mig jag KAN inte ha normala skor :S måste återanpassa mig sen väl hemma i sverige... hoppas allt är bra annars, fan åk o rensa fisk jag har hört att man tjänar multum men det är väl det där med att man inte har så mkt att spendera det på-eh tvål kanske dårå:P

kram/ fredrika

Anonym sa...

fult ELLER bekvämt? foppatofflor må vara bekväma men dom är fan inte snygga nånstans :P

mady

Anonym sa...

Kebab fia, glöm inte att vi har KEBAB MED VITLÖKSÅS på i sverige med!