tisdag 21 augusti 2012

Ack Värmeland du sköna..

Semestern kunde inte ha börjat bättre! Grillning hemma hos mamma, med vin inköpt bara för hon vet jag tycker om det. En promenad på stan på lördagen där mamma fick välja vad hon ville till sin försenade födelsedagspresent. Söndagen som bjöd på strålande sol & som tillbringades vid Hemsjön i mammas gubbes stuga. Kantarell-stekning & räkfrossa ute på verandan på kvällen. Älskar att få egentid med mamma, det händer alldeles för sällan!

Imorse tog jag tåget vidare till hemstaden, lämpade av väskan och åkte raka vägen hem till Maria & Ebbe. Förvånades återigen av vad lustiga grejer man gör för att få en liten krabat att skratta, eller för att lära honom krypa. Skrattattackerna avlöste varandra under hela dagen och jag avslutade kvällen i skärgårn hos pappa & hans fru med grillat & pianospel.

Älskar att ha tid med mina nära & kära,! Imorgon ska håret fixas och sen har jag precis ingenting planerat. Kanske ta en promenad, läsa en bok eller bara vara. Livet på en pinne det!

Inga kommentarer: