lördag 10 september 2011

skengravidvin

Efter två dagars kurerande mot höstinfluensan pallrade jag mig upp och styrde skutan mot jobbet. Jag visste vad jag hade att vänta mig - en överfull inbox och ännu fler överskridna deadlines. Great. Allting var förvisso löst på ett par effektiva timmar, men det nyttjar sig inte att vara sjuk och inte ha internet hemma!
Däremot fick jag min nya vän Mac idag så nu ska jag väl åtminstone få ordning på alla inlämningar till skolan.. Att jag tyckte företagsekonomi var så tråkigt för ett par (läs: 7) år sedan förstår jag, men nu är det faktiskt väldigt intressant och likaså är svenskan. Hösten kommer bli en grå kombination av jobb, plugg & träning men det är bara att bita i det sura äpplet.. Hade jag valt att gå på lektionerna istället för att hänga på biljarden med vännerna och kedjeröka hade jag sluppit detta nu.. Alltid lätt att vara efterklok har jag hört..

Blev en tacokväll med Lina idag. Det bjöds på mineralvatten och alkoholfritt vin. Vinet smakade värre än saft, så jag ska nog återgå till hederligt 13% vin hädanefter. Ärligt talat tror jag nog att den dagen jag blir gravid (peppar, peppar) så kommer jag hålla mig undan allt som jag inte kan dricka och äta tills den dagen jag får äkta vara igen.. För det där var verkligen inte att rekommendera..!

1 kommentar:

Pammis sa...

Ohh, air eller pro?
Jag är sjukt nöjd med min :)
Skönt att du har internet så man kan följa din blogg igen också!