fredag 16 september 2011

en nästan vanlig dag..

dagen började som vanligt med att väckarklockan (mobilen) låg under huvudkudden och skrämde livet ur mig 06.06. upp och iväg till jobbet, hann för en gångs skull göra mig lite fredagsfin och tur var väl det. en av mina på teamet är med i tv 2 norge för ett "sporty"-program, det innebär att hon och hennes familj har fått gratis personlig tränare och dietist samt ett ständigt vakande filmteam. idag hade dom bestämt sig för att komma och hälsa på på jobbet för att visa hur det fungerar med ett stillasittande jobb och hur maten i matsalen är. hon hade tidigare veckan frågat mig om jag skulle följa med henne på lunch på fredagen men jag visste att filmteamet skulle vara med henne, så det var ett blankt nej. men vad händer? självklart intervjuas hon vid sin plats och såklart filmas även hennes kollegor runtomkring. 


det är ganska fantastiskt hur mitt ansikte kan gå från normal hudfärg till brinnande rött, det sker ganska ofta och det sker speciellt när man får en kamera upptryckt i ansiktet. (nu kanske jag överdriver lite, men har jag en filmkamera med någon meters avstånd får det mig att bli svimfärdig). nu vet jag att många timmars film till slut endast blir ett par minuter på tv, men det skulle inte förvåna mig om det klippet där jag sitter och är purpur-röd i ansiktet kommer med på rikstv i norge. så förutom denna hemska upplevelse var dagen helt vanlig. 


jag beundrar verkligen min medarbetare för att hon kan ställa upp på detta. att ha en kamera riktat mot sig medan man spring på löpband, lyfter vikter och när man äter är något jag skulle välja bort framför det mesta. men hon har verkligen inga problem med det och det är, för mig, otroligt beundransvärt. 


självklart var jag tvungen att berätta om upplevelsen för min chef, som lyckligtvis hade varit på möte under dessa horribla, lång minuter och hon berättade då för mig att det finns piller man kan ta för att hämma ofrivillig och hastig rödfärg i ansiktet. vem tror ni sitter och googlar på det nu? 


ha en fin fredag allihopa!


//redface tv-star

1 kommentar:

Pammis sa...

Känner igen känslan precis! Sen spela normal på det. Säkert att man inte sträcker lite extra på sig osv.
Vi hade ju 4an riks o filma mig o Emelie på jobbet. Haha. JOBBIGT!