fredag 25 mars 2011

springtime

idag bröt jag utgångsförbudet och tog mig en tur ut i solen. fantastiskt! solen värmer, det är ingen snö på backen och i affärerna finns vår och sommarkläderna. plötsligt insåg jag att det här med att bo i ett land med fyra årstider är inte så dumt, synd bara att vintern skall vara så lång och mörk! har äntligen fått fixat mitt norska bankkort med rätt personnummer, och jag är också beställt mig ett mastercard. för första gången i mitt liv har jag ett livsfarligt kreditkort i mina händer, det kan ju gå precis hur som helst! speciellt efter att jag fick besked om att jag fått restskatt - 7000kr skall betalas in innan siste maj. thank you very much. trodde min arbetsgivare hade koll på hur mycket jag ska skatta, men tydligen har dom dragit alldeles för lite skatt. underligt dock att man kan gå från att ena året få tillbaka 20.000 och nästa år bli skyldig att betala. det är mycket jag inte förstår med norge och deras regler och lagar. men men, det är bara bita ihop och ställa in de planer jag gjort för sommaren. det värsta är att jag vet inte när jag kan åka hem och hälsa på längre. och jag har sjuuuk saknad efter pappa och alla vänner därhemma, kom och hälsa på mig please!!

nu har man lägenheten för sig själv i helgen, ena kombon åker till sverige och den andra befinner sig på teneriffa just nu. vanligtvis hade jag tyckt detta var skönt, men eftersom jag spenderat de senaste dagarna i ensamhet så är jag inte helt thrilled. men, man går väl göra det bästa utav det.. se på ett par filmer till kanske.

Inga kommentarer: