torsdag 31 mars 2011

bitter.

jag borde inte whina, men jag tycker mitt liv är så otroligt tråkigt för tillfället! får alltid en slags livskris efter att jag kommer hem efter en resa och att jag till råga på det blivit sjuk, fått en skattesmäll och har 2000kr till löning gör väl kanske inte saken bättre. får ju förvisso inte glömma att det snöade idag också. snö, 31 mars? nu räcker det väl ändå. please? mina dagar ser likadana ut - jag går till jobbet, jag kommer hem från jobbet, slår på tvn och ser på värdelösa tv-program (ok, two and a half men är bra!), kollar facebook alldeles för mycket och sen ger jag upp och går och lägger mig. jag försöker läsa en bok men är alldeles för rastlös, jag kan/får inte gå ut och gå utan måste hålla mig hemma så kroppen kan fixa lungorna och jag har inga pengar att göra någonting. det är kasst och tragiskt.

har suttit och väntat på ett mail idag, jag & syon på komvux håller på att kolla vad som måste pluggas upp för att jag ska få ett slutbetyg men idag fick jag inget svar! blev uppriktigt besviken och uppstressad, har jag bestämt mig för en sak så ska det hända nu. vill veta vilka ämnen jag ska söka till hösten, och så måste jag ju kolla hur jag finansiera det. som utlandssvensk så får man inte plugga upp utan att casha in 500kr per kurs. så, om jag nu pluggar upp betygen i höst och vår så är jag klar för att påbörja en universitetsutbildning till hösten 2012. tycker det låter lysande!

tar mig en tur hem nästa vecka, insåg att jag har presentkort hos swebus, haha!

1 kommentar:

Pammis sa...

Kommer du nu till veckan? Ses en stund kanske?