måndag 21 mars 2011

en liten resa..

jag är verkligen rådålig på att uppdatera har nuförtiden, mina ursäkter. de senaste tre veckorna har jag varit på resande fot, inget nytt land men nya upptäckter och erfarenheter. resan började med en alldeles för lång vistelse på gardermoen, flyget blev efter mycket om och men inställt på grund av att nödutgångsslingorna inte fungerade som dom skulle, så det var bara att hämta bagaget och ställa sej i en 50 meters kö för att boka om biljetten. efter sex utmattande timmar så var det äntligen vår tur och vi fick beskedet att det inte fanns några flyg ut den dagen (klockan var då 17 så vi hade förvisso inget större hopp om det heller). dom erbjöd oss att flyga till new york och spendera en natt där, men det sa jag blankt nej till. då menade dom att dom inte hade några andra alternativ, och just vid det tillfället var jag glad att jag sökt resor till panama tidigare.. jag pepprade på med olika flygbolag och alternativ och till slut blev vi uppbokade på en flygtur via amsterdam till panama. vi fick tillbringa natten på radisson, men bara tanken på att mista en hel dag hade gjort mej vansinnig. istället för att ankomma pty 22.15 på söndagen kom vid 18 på måndagen. vi hann dock med en hel del trots en dags missöde, nu har jag äntligen sett panama-kanalen, casco viejo och alla kyrkor och katedraler. farallon fick sej ett besök och det var fint att se familjen igen, allt var uppfräschat och havet var lika vackert som alltid. vi åkte aldrig dit vi egentligen skulle för karnevalen, men tog oss en tur till penenome för lite karnevalfest där jag till min stora lycka fick se joey montana live! woho, ingen kunde varit gladare än mej och grabbarna vi hade med oss var helt fantastiskt roliga! tanken var att vi dagens efter skulle ta nattbuss till bocas del toro, men den var fullbokad så istället fick vi ytterligare en dag i panama så vi tog oss till karnevalområdet och blev nedsprutade med skum och konfetti, nog för alla får sej en dos av detta men två blonda brudar fick denna dosen x 10. återigen blev jag alldeles till mej, på denna scenen uppträdde minsann eddy lover och makano denna kvällen. vi stod och drack öl tills vi inte klarade av fler och gick nöjda hemåt efter att ha kollat in alla olika danstält och blivit uppraggade av både killar som tjejer. vaknade dagen efter med halsont och hosta, men tänkte inte så mycket mer på det - vi skulle ju åka till bocas, paradiset på jorden! kom fram runt 6.30 am och fick hänga utanför hostelen tills dom öppnade, och efter det följdes 5 dagar med strandhäng, fest och drama (såklart). fick höra dom tre största lögnerna som alltid myntas i bocas.
1. i will not go out tonight
2. i will leave tomorrow
3. i love you
förra gången jag var där så lyckades jag också med alla dessa lögner, men denna gången så drog jag inte en enda utav dom! haha. efter bocas åkte vi till boquete för att rafta, men vid detta laget var jag riktigt dålig med feber, hosta och rinnande näsa så jag klarade inte av det. istället tog vi oss en tur till ett vattenfall, för det tänkte jag inte skulle vara så jobbigt. jojo, skogsvandring och klättring i 45 minuter och jag var svimfärdig när vi väl kom fram.. men det var det värt. otroligt fint vattenfall och otroligt bra för välbefinnandet att sitta och se på det, känna av omgivningen och lukterna. samma kväll åkte vi tillbaka till panama igen och under de tre dagarna vi hade där strosade vi omkring på causeway, tog oss en dagstur till islá tobago, en ö utanför panama, herregud så vackert!, och sista dagen bestod av shopping. dagarna gick fort, jag njöt av fulla drag och är sjukt nöjd över att jag lyckats lämna det gamla. var rädd att allt skulle komma tillbaka när jag väl åkte dit igen, men jag har växt och kommit över det. otroligt skön känsla!

och nu då? ja, egentligen skulle jag vara på jobbet nu men istället fick jag bege mej till en läkare och fråga vad som egentligen händer med mej och mina sjukdomar som jag haft sedan december. en blodprov senare fick jag svaret: lunginflammation. så ja, nu ligger jag här på soffan och äter tabletter, dricker hostmedicin och droppar ögondroppar i mina igensvullna ögon. lovely! men oavsett, i am alive!

2 kommentarer:

MTILDA sa...

såå jävla fuskigt.. inte lunginflammationen dock, men allt annat.. meeen... det är du VÄRLD vännen <3

Isabelle sa...

Krya på dig snäckan!!!