torsdag 26 mars 2009

en gringoa.

jaha, har sitter man som den aventyrliga manniska man ar pa ett internet cafe mitt pa dagen (?). jag pallar inte att springa omkring mer pa stan har i denna hetta, trodde seriost jag skulle kollapsa flera ganger forut.

har varit pa jakt efter en harborste, en vaska & mat. harborste och mat ar inhandlat men ingen vaska. och vaskan kandes nastan viktigast. damnit. men som sagt, jag ar krasen och dom jag sett har inte varit bra nog.

kom till david igar runt 4 pa eftermiddagen (efter 7 timmars bussresa) och hoppade in i en taxi mot hostellet purple house. precis som det stod i lonely planet sa ar ALLT lila. det ar nastan sa hunden skimrar lite mot det lilaktiga hallet. yikes. hangde med alberto igarkvall och kollade in stan (i morker, ni kan gissa hur manga ggr jag snubblade pa dom har trasiga trottoarerna), drack nagra ol och snackade. sen var det hem igen runt halv 10 for jag totalt slut. eftersom man delar, som igar, 3 vaningssangar i ett rum, alltsa 6 personer i ett litet rum utan ac sa ar det inte det lattaste att somna. lag och vred & vande pa mej och sangen knakade nat hiskeligt. till slut somnade jag iaf, och vaknade 2 timmar senare an vad jag hade tankt mej. bussen till costa rica gar 8.30, jag tankte vara dar 7.30. men naej da. jag vaknade 9. lika bra tankte jag och tog mej en dusch med SCHAMPO & BALSAM, sen borstade jag tanderna med TANDKRAM. oh lord. det var underbart. (for er som nte vet om den tidigare historian sa har det varit lite smaproblem med dessa saker innan, varfor vet jag inte, men det kandes som en vecka sen jag duschade. vilket det sjalvklart inte var! .. eller? hoho.

tillbaks mot hangmattan, el choco & gratis kaffe. palla att hanga i stan mer. fast jag borde verkligen ha en vaska!

manniskorna kollar pa mej med ogon stora som tefat btw. dom maste val sett en viting med blont har forr.. eller?? sa jakla extraordinart kan det val inte vara med en brud som kollar in stallet sjalv? det basta och samsta med det har ar forresten att man kan se ut hur som helst, anda alskar dom en. "ooh, my love" .. "oh beautiful" .. "pssst, psst PSSSST".

ni som kanner portugiserna. lagg ner med klagandet. det dar ar iiingenting gentemot detta. det ar nastan sa man blir generad, eftersom dom panamanska brudarna blir galna pa en bara for man rakar fa lite o/trevliga kommentarar. sorry, you cant put the blame on me. LOCAS.

Inga kommentarer: