fredag 3 oktober 2008

ett stycke depp

vaknade och kände mej allmänt miserabel imorse, låg och vred & vände på mej i kanske tre timmar för att sedan masa mej ur sängen för att äta en frukost innehållande havregrynsgröt & hårt bröd. blev något uppmuntrad när jag fick höra att lite lön kommit in på kontot, så jag, tilda & melinda gick ner på "stan" & kollade in vinmonopolet (bag in box) & de få affärerna som finns för att sedan avnjuta en latte på ett fik. även om vi hade trevligt finns mina tankar någon annanstans, känner mej fortfarande inte på topp utan saknar den lille mannen alldeles otroligt för mycket idag. börjar bli påtagligt att det snart är 4 månader sen vi träffades, och vetskapen om att det är fem månader kvar tills vi får ses igen känns otroligt nedstämmande.

är glad att jag iallafall har tilda vid min sida tillsammans med sköningarna faxe & melinda. utan dom skulle målöy idag varit ett minne blott, inte för jag vetat vart jag skulle ta vägen eller heller inte vetat hur jag skulle kunna ta mej till panamalandet där för övrigt solen skiner varje dag nu. längtar med andra ord bort i vanlig ordning, och det här snacket om att finna sej själv har jag gjort för längesen. och med det har jag insett att det är inte sverige jag vill bo i än. om jag någonsin kommer vilja det igen. självklart är det en trygghet, men jag känner mej nog mer trygg när jag inte har någon fast punkt.

nog om detta, ikväll ska vi äta tacos och dricka chapel hill. hoppas alla får en förträfflig helg!

Inga kommentarer: