måndag 29 oktober 2007

who do you dance for?

att välja att inte leva när man fått chansen att födas är något jag aldrig efterföljt.
så mycket skratt på så kort tid, så mycket glädjetårar. det bra överväger det sämre.
må kanske längta bort lite, lite. men till vad eller vem vet jag inte. eller så vet jag kanske det men det är ingenting som någonting ska råka ut för att höra om.

de senaste veckorna har varit fartfyllda, många gånger har man försökt ställt sig själv mot väggen och ifrågasätta sig själv om man verkligen orkar en kväll till, men för att alltid sluta med näsan i glaset. man är ju inte den som spottar i glaset. dans, skratt, trams, och bråk har förekommit. bråket jag syftar på hände i fredags natt/morse. vissa ställen har valt att använda sig utav det idiotiska systemet att ge en "drinklapp" när man kommer in på stället. varje gång man beställer en drink så kryssas en drink för osv. denna lappen hade jag tappat bort (trodde jag). människan bakom disken vägrade att släppa ut mej och matilda från stället, varpå jag tappade humöret (och rösten) totalt och gormade. ja, jag var helt otroligt ful i munnen. tappar man dessa lappar så får man pröjsa 150€ och vi hade inte en cent till på oss. slutade med att matilda lämnade in sin mobil i utbyte, varför jag inte gjorde det berodde på att jag med våld försökte ta mej ut genom dörren - trots att en vakt sa åt mej att lugna mej. nåväl, vi kom hem iaf och väl hemma satt vi och diskuterade kvällen, matilda reser sig upp och jag får syn på drinklappen i hennes bakficka. mjodå, det visade sig alltså att hon hade betalat min lapp i tron om att det var hennes och där stod vi med skägget i brevlådan.

vi lommade dit dagen efter med svansen mellan benen och bad om ursäkt. tack och lov förstod dom att jag var dum-full och att det var alkoholen som pratat dagen innan. återigen doppade ni näsan i glaset och dansade till 6 på morgonen. vaknade upp medtagen efter en tre dagars och vi åkte ut på havet för lite terapi (åtminstone jag), sen till camara de lobos för espetada. yummie.

bilder kommer senare. orkar inte feppla med kort och grejer nu.

inte långt kvar nu..... iih! :D

Inga kommentarer: