måndag 8 oktober 2007

Det gjorde säkert ont..

Idag har det rådigt soff-häng med Isabelle. Tråkigt att vädret inte tillåter en att vara bakis i bikini längre. Hösten har nått Madeira - alltså, alldeles för mycket regn och fukt. Men å andra sidan är det helt okej det med.

Ö-tur igår med konstapel färm, maddu och linn. Det regnade. A lot. Tack och lov fick vi bilen med fungerande vindrutetorkare (Bells, Tessan, Mareja och Matilda hade en annan bil). Hemskt glad att det inte var jag som satt bakom den ratten, halvblind som jag redan är. Poncha, allsång, bolo de caco, espetada, sangria, skratt. Var uppe på näst högsta bergstoppen, synd att molnen låg så tjockt för vi såg ingenting. Sen fick vi bråttom hem för att svida om och åka till Savoy och lyssna på David...nånting, musikalartist. Klart mäktigt. Efter detta så gick vi till Copa återigen för att jag skulle stöta på den person jag försökt undvika efter ett mossigt trams-tjafs på fredagen. Spårade ur och skällde, fick sen dåligt samvete och ringde. Stackars snälla människa.

Jag är bara den jag är. Gillar mitt liv som det är utan att släppa alla för nära inpå livet. Lyssnar på mina vänner, sätter dom i första hand (förmodligen före mej själv) och jag vill inte känna mej som en dålig människa för att jag inte har ömsesidiga känslor för vissa karlar. God knows, kanske kommer dom, kanske inte. Med den bakgrund jag har, relationsmässigt, så klarar jag mej bra utan att öppna mej igen och visa känslor. Är dock i ett läge som jag inte är van vid just nu. Vilket gör det hela mycket svårare.

Saknar mina babes från Göteborg. Saknar våra vinfyllor. Våra bekännelse-stunder. Hysteriska dans-moves. Finns oändligt många minnen som får mej att le åt eller till och med skratta högt åt. Göteborg - 6 månader i mitt liv och det var nog några av de bästa månader jag nånsin upplevt.

Bo Kaspers Orkester - Ont

1 kommentar:

Anonym sa...

David Lyndon Hedges... ;-)

Vi finns med dig Fiffli, det vetty, oavsett portugris eller inte.