måndag 19 januari 2015

Grön mat. Eller granatäpplen.

Jag prenumererar på iform, en fitnesstidning som ger mig en dos av motivation, uppgivenhet och massa reklam. Det ironiska är att den alltid dimper ner i brevlådan när jag tänkt "unna" mig något. Således har jag försökt undvika att köpa hem något runt den 10:de varje månad. De vältränade kroppar som oftast pryder förstasidan ger mig alltid en släng av ångest. Men det jag fantastiskt tycker är roligast med tidningen är alla mattips. Nyttiga sådana men efter flera år med en kost bestående av mycket grönsaker, kolhydratsnåla produkter och kvarg(ish) blir jag genuint glad när jag kan läsa om olika blandningar av frukter & grönsaker. Tydligen pratar jag väldigt varmt om mat så i år fick jag en prenumeration på en mattidning av mamma i födelsedagspresent. Här är det dock en blandning av vad jag ibland skulle vilja äta och det jag faktiskt äter.

Det har vid flera tillfällen slagit mig hur god mat ska vara något gräddigt (och jag kan till viss del hålla med) men låter man fantasin flöda och vågar prova nytt så behövs inte alltid grädde i maten. 

Nya favoriten just nu är granatäpple, synd bara att den är så dyr. Vill knappt veta vad den kostar i Sverige men i Norge har det alltid en tendens till att vara snäppet dyrare, åtminstone i vanliga matvarubutiker. Så i veckan ska jag ta en sväng upp till min nya favoritaffär. Grönsakshandlaren! Utländsk affär med färsk frukt, grönsaker och utländska spännande kryddor, frön och annat gott. 

Det här trodde jag inte om mig själv. 

Inga kommentarer: