måndag 8 september 2014

Motivationen stegrade.

I väntan på att maten ska lägga sig så jag kan ta mig till gymmet så får ni ett par ord igen. 

Måndagar är alltid den värsta dagen att gå upp på, men eftersom jag vaknade av mig själv kl 8 igår så somnade jag ganska fort i natt och det var nästan så jag var pigg när klockan ringde imorse. Benen värkte inte längre efter träningen och jag kände mig ganska fit for fight. Fånga dagen!, tänkte jag. Sen insåg jag vad jag hade framför mig på jobbet och blev lite modstulen. Men det var bara att kavla upp ärmarna och ta tag i det. Så här i efterhand var det inte så illa som jag föreställde mig det skulle vara. 

Testade ett nytt mellanmål idag och damn vad gott det var! Jag brukar käka kvarg och hallon, men efter gårdagens Sverige-besök hade jag laktritspulver som jag blandade i kvargen. Det var ju som att äta lördagsgodis! Satt och hummade och njöt av mellanmålet så folk stannade upp och frågade vad det var.. Utropade glatt mitt nystulna recept och njöt vidare. 

Lyckades få till en fin kycklingwok här ikväll också men saknar rödvinet alldeles för mycket till.. Hoppas det suget ger med sig snart.. De andra som deltar i FF säger att det värsta är sockersuget men jag tänker bara på öl och vin. Eh? 

Oavsett har ju veckan gett resultat. Jag skulle ju inte mäta och väga mig innan jag var klar, men kunde inte hålla mig och hittills visar vågen en nedgång på -3,5kg och 2 cm minskning i midjan (FF's midjemått är över naveln, så dvs flärpet). Om jag var lite omotiverad tidigare idag så fick det åtminstone fart på motivationen igen. 

Hurra för nya utmaningar och succéer! 


Inga kommentarer: