onsdag 9 november 2011

värnamo

sitter på ett litet hotellrum i värnamo och försöker ta in den där känslan av att NU händer det, NU kommer jag skriva en låt och inspireras av den lilla älven som rinner utanför fönstret. jag väntar och väntar, men det händer ingenting! jag som tänkte att detta var min golden opportunity att bli en låtskrivare, musiker och världsstjärna, men nope, ingenting händer. jag klarar inte ens av att skriva ned några vettiga ord i min uppsats. det här är ju en ren bluff! 


skämt å sido.. tjänsteresor har sina för- och nackdelar. visst är det otroligt kul att åka runt och träffa nya ansikten samt skapa kontakter. och självklart är det trevligt att käka på restaurang, det är ju en lyx som man inte gör när man bor i en av världens dyraste städer alltför ofta. men kombinationen över att man har en massa att göra på hemmafronten och att det händer en del på jobbet just när man inte är där gör mig sjukt stressad. jag ska inte klaga, det är inte ofta man får sticka på tjänsteresor och se på hur en bänkskiva blir producerad (i know, det kanske låter väldigt underligt men jag har fått en förkärlek till bänkskivor. dom är så.. spännande!:) men utan tvekan ska det bli skönt att komma hem imorgon igen. fixa med det sista på jobbet innan jag sticker mot solen. 

Inga kommentarer: