måndag 1 augusti 2011

new flat

sitter och laddar inför ett 70 minuters spinningpass. är helt ärligt inte upplagt för att trampa runt i en svettig sal idag, men tack till den fantastiska funktionen "avboka minst en timme innan" så får jag pallra mig iväg. oavsett känns det ju bra efteråt och jag behöver koppla bort vardagen lite.. mycket att tänka på för tillfället, inte för jag klagar, men det är mycket på jobbet och kalkyleringar på lägenhet osv. vi fick en lägenhet idag, ett stenkast bort från var vi bor nu, och trots att jag inte sett den så sa vi ja. detta innebär dock dubbelhyra på deposition på tre månader, vilket i runda slängar blir 35000kr per person. saftigt och inte alls speciellt kul. men det är bara att bita ihop och lägga undan så mycket som möjligt denna månaden. i tillägg till det måste jag köpa nya möbler, har haft en inbyggd garderob nu och plötsligt har jag ingenting. så shopping på IKEA is next up!

hade en helt grym helg med mamma på besök och strandhäng i söndags. badade för första gången i år (i skandinavien) och det var ju helt lovely! är en hejare på att skada mig, vilket jag också gjorde denna gången. note to self: inte dyka från en stentrapp utan att känna till vad som finns under ytan. nej, jag slog inte i huvudet, men dunkade i foten så den har antagit en blå färg samt en lagom svullnad. men det måste ju synas att man lever!

ingen idé att dra ut på det längre, nu går jag och tränar spinning med snygg-jt.

Inga kommentarer: