måndag 20 december 2010

sämst

helt ärligt så höll jag på att använda upp en hel julklapps-papper-rulle till en julklapp ikväll. herregud, att det ska vara så svårt att få till ett paket!? först så gick det sönder mitt på, sen skulle jag göra det lite finare i kanterna och klippte av lite papper och då blev det ju såklart alldeles för lite kvar för att jag skulle kunna göra klappen till en klapp liksom. men nu är två stycken inslagna iallafall, resten av julklapparna får fasen expediterna ta hand om. strax tjugofem och ännu oförmögen till att slå in presenter fint. huh.

på onsdag åker jag mot öst igen, bävar lite inför resan eftersom jag vet att jag inte kommer vara ensam på bussen. det kommer bli stress, vinterjackor överallt, en svensk busschaufför som pratar svengelsk och så kommer jag sitta och vara paranoid över att någon kanske snor min väska. helt otroligt, men det var säkrare i colombia än i sverige och norge. förvisso, anledningen till att det finns biljettsystem på väskorna i colombia är för att man inte litar på varandra såsom man gör i dessa länder. men jag gillar lite misstänksamhet. det får mej att slappna av.

Inga kommentarer: