fredag 8 januari 2010

tjugofyrajäklaår.

har varit en lugn och ledig dag hos födelsebarnet, med en kaffe i bra sällskap och nu har vinet öppnats som man sitter och ljummar på. det bästa med att det -20 ute, det är att man kan öppna fönstret och låta vinet stå på fönsterkarmen och bli riktigt nedkylt. annars har jag svårt att se något positivt med den här kylan må jag säga. ikväll ska det ätas middag med fina vänner på ett thailändskt ställe, och sen får vi se var natten för oss. och nej, det känns inget speciellt än. inte upptäckt några rynkor, ser fortfarande ut som en nyponros (..eller nåt sånt, pepp pepp).

för ett år sen, ja då tillbringade jag min födelsedag på ett flyg hem från madeira om jag inte missminner mej.. (ja, ni ser, minnet sviker redan). året innan, då befann jag mej på madeira liksom året innan det. så nu får vi se vad oslo har att bjuda på! fick inte någon tårta på sängen imorse, låg och väntade i fyra tmmar men ingen dök upp.. fast å andra sidan, vem skulle ha dykt upp? får bjuda på en bild från förra årets tårta som hjärtesnärtan tilda gjorde åt mej. den kanske inte är en idyllisk prinsesstårta, men smakade minst lika bra.

!


2 kommentarer:

Matilda sa...

Jaa det gjorde den faktiskt. och får jag säga det själv så var det faktiskt ganska så söt också :) haha. PUSS

Katja sa...

Sade jag grattis?! Grattis lillhagga och många kramar!