tisdag 26 juni 2007

Kärleken är död..


Jag citerar en viss person: "Kärleken är död" och tittar på bilden.



Idag lyckades jag färga min kläder rosa. Utan att ha något rosa/rött i tvättmaskinen. Jag är mäkta imponerad och skrattade gott när mitt vit-svart randiga linne plötsligt var rosa-svart. Jaha, nu kommer portugiserna skratta ännu mer åt mig när jag är ute på min power-walks. Rosa-svart linne och ett högrött ansikte. Wey!

Jag saknar att skriva. Nog för dumheter skrivs ner här, men skriva-skriva.
Funderar på att söka någon kurs till hösten, undrar om det är möjligt när läget är som det ligger nu?!

Har skrivit ett brev till någon nu. Det ska skickas på posten imorgon och jag är redan nervös. What if?

Humöret pendlar upp och ner, ena stunden avskyr jag den här lilla-jävla-förbannad-piss-ön och andra stunder upptäcker jag att den är inte så illa ändå. Försöker jämföra med vad jag tyckt om Göteborg om jag fortfarande bott kvar där. Tröttnat eller inte tröttnat? En rastlös själ som Fifflan Jansson behöver tydligen flytta runt för att bli nöjd - må bli jobbigt i längden.

Har glömt att berätta om min högst förnärmande stund förra veckan!
Jag blev raggad på, av en portugis, som var min taxichaffis, tre gånger. Till slut tyckte jag faktiskt han var söt. Sen kom jag ihåg vad jag lovat Svempa:
Träffar jag NÅGONSIN en portugris och faktiskt börja gilla det jag ser och hör, då är det raka vägen upp till Cabo Girão och hoppa fritt 580meter ner. Inte för att jag har fördomar, men jag tänker aldrig bli fast på den här ön!

Jag har ett obeskrivligt sug efter lakrits. Give me!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ska skicka ner ett paket till er med en massa smått å gott :) Ska försöka få iväg det innan veckan är slut. Kram kram