lördag 30 juni 2007

Can´t wait!

Det är lördag idag. Men inte vilken lördag som helst utan en löningslördag - vad gör jag? Sitter instängd på mitt rum med täcket upp till hakan och vill inte ens tänka tanken på att göra något annat. Vet inte vad som tagit åt mej. Tror ingen annan förstår heller. Från att vara den som gärna festade 24/7 till att inte vilja ha alkohol. Är det åldern som tar ut sin rätt? (Förhoppningsvis inte). Det enda som jag faktiskt kan tänka mej är att jag tröttnat. Tröttnat på Copa Cabana, Chameleon, FX och alla andra stället som vi alltid hängt på. Tröttnat på att komma hem 6 på morgonen och veta att nästkommande dag kommer försvinna. Tröttnat på att ha ångest över hur mycket pengar som jag egentligen spenderade, trots priserna på drinkar här är, jämfört med Sverige, ingenting.
Får nog ta mej i nackskinnet, men det tänker jag inte göra förrän det finns något speciellt att fira.
Så får det bli!



Nästa helg åker jag och Bella till Porto Santo lördag till söndag. Ska bli helt undebart skönt att komma ifrån Madeira - trots att det bara är för en helg. Kalaset gick på 71€, vilket jag inte anser är en summa att diskutera ens. Porto Santo-båten t/r och en natt på trestjärnigt hotell. Sandstränder. Lååånga sandstränder. Gott vin på balkongen (hoppas vi får balkong). Sen kan man alltid hoppas på blonda turister, vilket jag nog inte kommer få uppleva. Hoppet lever! :D


Tack vare en väldigt god vän som peppat mej den senaste tiden har jag bestämt att börja skriva igen. Det var längesen jag lät idéer flöda och låta handen virvla över ett papper i en hejdlös hastighet.
Letar efter skrivkurser eller journalistik-kurser på distans, men hittar ingenting som passar!
Någon som har något bra tips?!

För övrigt är jag mycket nöjd med mej själv i dagsläget. -3kg på 3 veckor. Tack danskjävel som frågade om jag var gravid. Ett mindre tack till Stevo som endast tyckte det var mina bröst som blivit mindre.. :D

It´s just two weeks left until my sweet-pea from England is back on the mad island! Can´t wait Sara! And just because it´s you I´m gonne drink samboca AND go to Veshpas. (crap) A weekend filled with girlietalks and vodka-redbull at Whitehouse! Yay, soon soon soooon! :D

So long amigos!





1 kommentar:

Anonym sa...

Underbara, underbara Fiffli!
Efter nästa helg komemr det kännas som om vi haft semester i en vecka (om man får tro ryktena å det gör jag gärna i detta fall). Ska bli najs as hell.
Se till nu att stratcha händena ordentligt så du inte får skrivkramp ;-)