lördag 26 oktober 2013

Vinna eller delta?

Dagen är över, provet är genomfört och jag var som förväntat sämst på matten. Tur att jag har lite koll på svenska och engelska, annars hade jag inte fått många poäng alls. Snittet har oavsett höjt sig mot förra gången, men jag är inte helt nöjd så det ska göras ytterligare en gång till, eller två - vad vet jag?

Fick åtminstone en hel del kvalitetstid med Pamira och det är alltid lika kul. I vår enfald trodde vi att vi skulle kunna plugga ihop i fredagskväll men det slutade mest med prat i allmänhet.

Nu är det dags att slappa lite, så ölen är öppnad och fötterna i högläge. Nu ska jag bara njuta, njuta av att jag genomförde provet och gjorde det bästa av situationen. "Det handlar inte om att vinna, det handlar om att delta".. Vanligtvis håller jag inte med om det här ordspråk, men idag funkar det rätt fint. Gillar när man kan anpassa ordspråk efter humöret, det blir så mycket bättre då.

Skål och trevlig helg!

Inga kommentarer: