måndag 15 oktober 2012

Dubbelt hurra!

Sitter på en spårvagn mer eller mindre ensam. Har haft en lugn helg med huvudvärk & feber men den blev plötsligt bättre med ett spontant besök hos en vän (?).

I lördags fick vi äntligen det glädjande beskedet att vi fått en lägenhet. Vi hann bli lite oroliga, men mest förbannade på alla hyresvärdar som hellre låter folk buda på hyror istället för att se på folket. I fredags gick vi till en lägenhet vi först dissat, men i ren desperation ringde jag ägaren och fick en bra ton direkt. 12 timmar senare ringde han och erbjöd oss lägenheten! Nu ska vi äntligen flytta tillbaka till Majorstua! Har längtat dit sen vi flyttade från det! Om 2 veckor går flyttlasset och veckan därefter har jag tänkt åka på semester.

Nu är det måndag, och oavsett vad alla säger om att börja sitt nya liv på måndagar så ska jag återgå till mitt gamla liv där jag tog mig tid att spendera 2 timmar på gymmet varje dag!

1 kommentar:

Pammis sa...

Åhh, grattis till lägenheten! Skönt o se ett inlägg här ifrån oxå ;)