tisdag 24 april 2007

Inledning..

Enligt mångas tycken och även mitt eget så har jag nu skaffat mig en blogg. Lustigt, jag hade planer på att aldrig falla in i bloggträsket - men här är jag.
Har försökt mig på att fixa den här sidan i ett par dagar nu, slitit mitt hår och svorit fina ramsor. Hur svårt ska det egentligen vara att lägga upp ett profilkort?
Nåväl, jag har nu lagt det på hyllan och välkomnar er istället till att läsa och förhoppningsvis dra lite på munnen när jag knappar ner det som händer i mitt liv, och självklart också mina otroliga djupa tankar ;)

Fia kallas jag, har dock under hela min livstid lyckats få många smeknamn. Alla är kanske inte värda att nämnas, men kanske har jag gjort mej förtjänt av dem..
Bor på Madeira för tillfället, vilket jag gjort ett tag nu.. Den 5 september kastade jag in mina möbler i ett flyttlass från Göteborg mot Värmland, vart jag ursprungligen kommer ifrån. Sen packade jag väskan och satte mig på flyget mot Funchal. Såå, efter 7 månader har många alkoholhaltiga drycker intagits och hur mycket jag motionerat (och även gjort bort mej) på dansgolvet vill jag inte ens tänka på.
Man skulle kunna säga att det är semester varje dag, så känns det speciellt nu när värmen börjar komma på riktigt. Mysigt att ligga vid poolen och bränna sej sönder och samman. Men det har väl sin charm också (?!).
Vad jag gör här nere? Jo, måste medge att jag jobbar faktiskt lite också.. Sitter hela dagarna och svarar i telefon. Så, det skulle väl kunna beskriva lite om mej. Jag är en problemlösare och en hejare på att prata.

Det fina med att ge sej av från tryggheten, familj och vänner är att man möter så otroligt mycket nytt folk. De som jag förmodligen aldrig skulle ha umgåtts med i Sverige har nu blivit mina närmsta vänner. Fördomar har vi alla, men dom mattas av ganska ordentligt. Fast jag måste erkänna att mina fördomar mot sydeuropéer har besannats, tyvärr.

Hur som haver, livet är förtillfället helt underbart. Har aldrig ångrat och kommer heller aldrig ångra att jag tog chansen att åka hit.

På återseende!
// Fifflan

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att ha bidragit med att uppfylla dina fördomar mot sthlmare. Men inte e du irri inte ;-)
Bara så go som en Fiffla kan va ;-)